4 Ocak 2024 Perşembe

From 9 to 5 / Japon Romantik Komedi (?) Dizisi

 



From 9 to 5 adı itibari ile bir ofis komedisi çağrıştırıyor, öyle olduğunu düşünüyordum. (Posterini görmemiştim tabi, baksanıza şuna :(  )  Bir de şu an hatırlamıyorum hangi sahneler ama, Pinterest'te bu dizinin bazı sahneleri ve alıntıları çok karşıma çıktı, başlamak istedim. 

Önemli ama blogumu okuyanların şaşırmayacağı bir bilgi: Sadece ilk bölümü izledim.

Siz de neden ilk bölümden sonra izlemeye devam etmeyi düşünmeyebilirsiniz, onu anlatacağım:

(Yine siz bilirsiniz, insanları soğutmak da istemem, çift kişilikli olmak)

Dizi ile ilgili genel bilgiler:

. Dizi sadece 10 bölüm. 

.2015 yapımı. 

.Manga uyarlaması. Yazarı Miki Aihara.


Anahtar kelimeler: çöpçatanlık, keşiş, ofis hayatı, İngilizce öğretmenliği, sıkıcı donuk erkek karakter, çok güzel ve sempati duyulabilecek kadın karakter, 29 yaşında olmak, New York'a gitmek için para biriktirmek, orada yaşamak istemek, potansiyel aşk üçgenleri. 

Sinopsis:

Yirmi sekiz yaşındaki Junko Sakuraba'nın (Satomi Ishihara) en büyük hayali New York'ta yaşamak ve çalışmaktır. Ne yazık ki İngilizce dil okulunda öğretmen olarak çalışmak onu hayallerine hiç yaklaştırmıyor. En büyük hayalini gerçekleştirmekten bu kadar uzak olduğu için hayal kırıklığına uğrayan Junko, yakında yirmi dokuz yaşına girecek olması ve hâlâ hiç erkek arkadaşı olmaması gerçeğiyle daha da hayal kırıklığına uğramaktadır.

Katılması gereken bir cenaze töreni nedeniyle Junko'nun rüyalar veya erkekler hakkında düşünmeye çok az zamanı olur. Ancak tapınakta dua eden yakışıklı bir keşişi fark ettiğinde işler beklenmedik bir hal alır. Bir erkeği bulmak için cenazenin en iyi zaman olmadığının bilincinde olan Junko, onu görmezden gelmeye çalışır ancak kader işleri zorlaştırmaya karar verir. Uzun süre diz çökmekten bacakları uyuşmuş olan Junko'nun ayakta durma girişimi, sunaktaki bir kase külün yanlışlıkla yakışıklı keşişin kafasına düşmesiyle felaketle sonuçlanır. Utanan Junko, kendisini bunun sorun olmadığına, çünkü onu bir daha asla göremeyeceğine inandırmaya çalışır. Ama öyle görünüyor ki kaderin oynayacağı bir oyun daha var.

Ailesi tarafından kandırılarak bir çöpçatanlık seansına katılan Junko, karşı tarafın yakışıklı keşiş Takane Hoshikawa'dan (Tomohisa Yamashita) başkası olmadığını öğrenir. Bu ikinci buluşma ilkinden daha mı iyi geçecek yoksa ikisi de başından beri başarısızlığa mahkum mu?

İLK BÖLÜM YORUMUM 

. Ben bu işi romantik komedi sanmamıştım pek, ilk sahneler de ofiste geçince, ismi dolayısı ile de ofis komedisi sanıyordum. Ama romantik komedi kısmı daha baskın olacak gibi.

.Adam başta sadece çekingen biri olur belki diye umuyor, ve donukluğunu ona yormak istiyordum, ancak odun bir tip. Ve ilk bölümün sonunda kızı kaçırıp bir odaya kilitliyor. Sakiniz............

. Baş kadın karakter acayip güzel bir kadın bence, Ben o kadar güzel bir Japon kadın görmedim diyesim geldi, ama abartmayayım... Hem belki kötü bir şey gibi geliyor kulağa bunu söylemek. Çinli bir kadın oyuncuya benzettim kendisini ama şu an hatırlamıyorum.

 


. Torununun başkasıyla evlenmesini isteyen Japon büyükanne çok kibar ve tatlıydı, epey şaşırdım... Torunun yüzüne para fala fırlatmadı.

. Japonların dizilerinde tuhaf bir şey var, arkadaki piyano müziği bazen fazla dramatik geliyor, bunu hissediyorsam bir sorun var orada. Çok Japon dizisi izlemedim gerçi, ama daha önce de hissetmiştim bunu.

. Kadının 29 yaşında olup, başka bir ülkeye gitmek istemesi ilgimi çeken bir durumdu, hep öyle olmuştur. Baş kadın karakter canla başla çalışıp para biriktirip yurt dışına gitmeye çalışır konsepti başka bazı dizilerde de geçiyordu sanki. Biri, Strongest Deliveryman. (Kore Dizisi) Blogu yorumumda mevcut. Hayır tabi ki, yorum blogumda mevcut.

. Adamıın kızı kendi evine götürüp kilitlemesini asla komik bulamıyorum...

.Kızın ev ortamı ve ailesi biraz Boys Over Flowers'ta Jandi'nin evini hatırlattı.

. Renkler çok sıkıcı ve donuk renksiz geldi bana. Beyaz gri tuhaf bir filtre var sanki, Bir canlılık, yumuşaklık yok hiç renklerde. Başka bir Japon dizisinde daha böyleydi. Sinematografi genel itibari ile Kore dizilerinde daha iyi sanki. (İstisnaları: Rezalet pembe filtre ile çekilen Call It Love, sarı filtreli ve bazı sahneleri İstanbul'da geçen dizi)

. Bazen dizinin ilk bölümünü sevmesem de devam ediyorum, hatta rezalet bile olsa (yooo , o kadar değil de :d) Kadının hatrına devam etsem mi dedim ama etmem ya... Niye birden öyle hissettim ki...

.Kadının oyunculuğu da bence iyiydi.  Bir bunaltan yoran, abartı mimik vs yoktu. Ses tonu da güzeldi.   


Dizi yorumum sonlandı.




Sevgiyle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için şimdiden teşekkür ederim. :')

From 9 to 5 / Japon Romantik Komedi (?) Dizisi

  From 9 to 5 adı itibari ile bir ofis komedisi çağrıştırıyor, öyle olduğunu düşünüyordum.  (Posterini görmemiştim tabi, baksanıza şuna : ( ...