12 Aralık 2020 Cumartesi

GOT7, ben dinlemezdim KPOP ne oldu? Biraz da KPOP 101/ Part 1

 Merhaba!


Üç saatlik diğer yazıdan sonra hemen nasıl yine yazıyorum bilmiyorum ama yine buradayım... 

Arkadaşlar ben pek kpop dinlememiştim yıllar öncesinin SS501' i haricinde, Love Ya ve Ur Man kalp ben. Love Ya'yı bırakıyorum ve 2011 yılına ışınlanıyorum şu an: 


Grup dağıldı, bazı skandallar da olmuş zamanında ama neyse konumuz bu değil. 

Şarkıyı lütfen dinleyin. 

Evet, 

Aşağıdaki yazı salt hayranlık yazısı değildir:


GOT7, nasıl neden 7/24 nasıl neden videolarını izledim?

Bu yıl, şu şarkıyla yeni bir albüm yayınlamışlar,  pardon geçen yılın sonu galiba: 


Ben yılın ilk yarısında bu şarkıyla nasıl olduysa karşılaşıyorum, ve sonra bir bağımlılık oluşuyor. Bu şarkıları haricinde o kadar da beğendiğim şarkıları var mı emin değilim, hayır var, bir saniye: Love You Better: Buyrun canlı performans: 

Bunu da dinleyin pls. 

Neyse bazı sınırlı şarkıları harici bütün şarkılarına kefil değilim, öyle ayılıp bayılmıyorum, hayranlar kızmasın. Evet biliyorum çok saçma gözüküyor... Anlamsız da duruyor, ama kimse size anlam vaat etmedi...
Solo şarkılarında çok daha potansiyel var bence...

Ben sanırım bir merak, ya kpop nasıl bir şey, röportajlar nasıl oluyor, sonuçta kişiler "idoller" de epey seviliyor, bir bakayım dedim sanırım. 
Sonra o videolardan çıkamadım.

Evet.
Kpop'un olayı o, "idoller" grup üyeleri, şahıs olarak epey benimseniyor, fan service denilen bir şey var, fanlar çok önemli, onlarla buluşmalar, canlı yayınlar oluyor vs. 
Bu 7 kişi, bu arada çok gelebilir ama şaşırmayın, 9, 11, 13 kişilik gruplar var, hatta 23 bile var, ama o alt gruplara ayrılabiliyor vs. karışık biraz o. 
7 az bile. 
Ya GOT7 mi anlatsam kpop mu anlatsam panik yaptım şu an... :D


Şirketler 
Üç tane büyük müzik şirketi var, SM, YG, JYPE. BTS küçük bir şirketten çıkış yapmış ama yine de bu şirketlerin sözü geçiyor. Got7, sonuncusundan çıkış yaptı, trainee oldukları yıllar oluyor, buraya da yeniden geleyim. Ama uzun zaman uğraşıp elenenler vs. oluyor evet, yine de her zaman öyle salt dramatik gözükmüyor, başka bir şirkete geçip kısa sürede çıkış yapma imkanı bulan gördüm, GOT7'de de sadece 7 ayda çıkış yapan var, şanslılar bile var yani. Bana zaten biraz abartı geliyor linç yemek pahasına yazdım, sadece bire bin katılıyor muhtemelen. Kan, ter, gözyaşı da bir reklam sonuçta, ama evet güllük gülistanlık olmayabilir ona bakılırsa ben de üniversitede sürünüyorum. Ve okuldan atılma ihtimali burada da var. 


 
Evet, idol kavramı diyorduk, promosyon için şirketin yayınlandığı video serileri oluyor, programlara konuk oluyorlar, canlı yayınlar vs. Arkadaşlar derya deniz. GOT7 2014'te çıkış yapmış, bitmez o videolar. Ben en komik, evet şaşırmayın sitcom niyetine izleniyor bunlar, en komik kısımlarının kolaj hallerini izliyordum youtube'tan hep. Youtube en kolay yer, sınırlı şey izleyebiliyorsunuz, önerilen videolarım da hep got7 olunca, 10 dakikalık videoları da izlemek kolay olunca ben 7/24 onları izlemiş oldum evet... 

Nesil 

Got7 üçüncü nesil bir grup, ilk kpop evet devletin de fikriyle ortaya çıkıyor 90'larda, 96 olabilir. onlar ilk nesil mesela. Hesaplayın. 


Got7, 7. yılında ve bu gayet uzun bir süre bence, ortalama bu kadar sürebiliyor sanırım ama daha da devam ederler neyse. 
Ben bu sitcomlu videolarından sonra bazıları abartılı bile gelse, sevimli ve epey eğlenceli buldum kendilerini. Başka gruplara da bakayım bari dedim neden hep aynı grup hem diğer gruplar hakkında da fikir elde ederim vs. ama yok yapamadım üç videoya kadar dayandım. Bir şekilde Got7'de malzeme daha çoktu, birbirleriyle daha bir alay ediyorlar, daha komikler, bilmiyorum taraflısındır diyeceksiniz ama hayranları değilim ki, cidden öyle. İzlettiler bir şekilde.
Bu grupta 7'si de epey ayrı ayrı seviliyor, hani şu kişi daha ön planda diğerlerine yazık, çok geri planda kalıyor diyemiyorum. Grupta nispeten daha sessiz biri var o dahi ayrı seviliyor. Hayran grupları iyi bence.

                             Tamam bu fotoğraf çekimi ama normalde de böyleler... Sanırım favorilerim sağdaki                                             üçlü üst sağ üçlü ama değişiyor da aynı zamanda... 
Popüler olmak ya da olmamak 
Grup ne kadar popüler, valla bilmiyorum... En popülerlerden diye biliyorum, herkes adını duymuştur, Bts, EXO, GOT7 diye biliyordum, international fanları da var gayet, hatta uluslararası daha popüler gibiler ama, o kadar da ödül alamıyorlar sanki. Ki bütün ödül törenlerinde ödüllerin çoğunluğunu BTS alıyor zaten, çok sıkıcı. BTS'in gayet sevdiğim şarkıları var ondan bahsetmiyorum, ama böyle olunca ödül törenleri çok sıkıcı oluyor, dümdüz, yavan, heyecansız. İzlemek isteyen MAMA ödüllerine baksın. Performans süreleri de 6 dakikaya 25 dakika gibi orantısız olabiliyor vs. Kore'de o kadar popüler olmayabilirler gibi geliyor, hani neden bahsettim bilmiyorum ama bahsedeyim dedim. Yanlış anlaşılmasın, orada da gayet kitleleri var ama youtube vs. hep yabancı cidden, enteresan. Bir de yeni çıkan gruplar bile daha hızlı yükseliyor artık, tanınırlık, izlenme sayısı olarak sanki. İçselleştirdim galiba üzüldüm... 
Bu da 2019 MAMA performansları:İkinci şarkıyı dinleyin bence özellikle burada. 




Yine beğendiğim bir şarkılarını daha bırakayım da araya, 


Eğlendiğim videolarından favorimi bırakıyorum: All time favourite. 2 dakika gibi sadece. Cry...:D

Canlı sesleri gayet iyi bu arada, şarkıları daha gürültülü olmayanlardan daha sakin. Bu videoyu çok sevmiştim, şarkılarından yine beğendiklerimden. Yani bir şekilde de dinletiyorlar zaten, haksızlık etmek istemem. 





Bir de bu dans videosunu seviyorum... Nakaratı daha güzel olabilirdi desem de... Böyle konsept dans videoları olabiliyor grupların. Sürekli gülümseyen Yugyeom kalp ben... 

Grup üyelerinin solo beğendiğim epey şarkıları var, onları da sonra paylaşayım. Bir tanesi şu, kefilim:


Bu cover yalnız, orjinali için, Bolbbalgan4, youth diye aratabilirsiniz. 

Üyelerin şarkılarını ve başka beğendiklerimi başka bir gönderide paylaşayım, belki grup üyelerinden de bahsederim, böyle eksik oldu sanki. :(


Okuduğunuz için teşekkürler. konfeti. konfeti. :)

Grupla ilgili bazı başka detaylar, kişiler ve solo çalışmalardan bahsetmek üzere...

 Devam edecek... 

(Birden Pokemon'u hatırladım... To be continued yazısı...)



Şunu da alakasızca ekliyorum:


Napayım... Hayran değilim... Hayır, inanmazsanız inanmayın. AnnYonggHaseyooo....

💗

Son not olsun: :D: Çok video oldu biliyorum ama lütfen üşenmeyin, olmadı diğerine falan şans verin lütfen... Teşekkür ederim saatlerdir bilgisayar başındayım. :') 

14 yorum:

  1. Ya ben bunları dört saat yazdım da, kim okuyacak... :') Çok anlamsız. hELP. Neden böyle oldu... Sabah oluyor ayrıca, berbat bir gün bekliyor beni. N'olur birileri okusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu yazmak için geç olmuş ama ben okudum👉👈 umarım güzel geçmiştir günün bu arada lol

      Sil
    2. Ahhahaja çok mutluyum şu an hdhdh :')) rastgele yazılara bakıyordum bir ay sonra bugün yeni yazı ekledim de... Mutluyum şu an^^ Valla zor bir dönemdi ya tek bir olay gün değildi ama tam olarak hangi spesifik gündü hatırlayamadım jdjs bitti bir şekilde. :')

      Sil
    3. Devam partlari da var, her zaman beklerim buralara epey motivasyon olur bana ^^

      Sil
    4. Nolur gitme diyip bırakmıyor gibi hissediyorum şu an ✓✓ jdjeje

      Sil
    5. bunları görmemişim nedense :(( ama akşam hepsini okuyacağım zaten birsürü grup stanlemeye başladım got7 biraz geri planda kalmış gibi hissediyorum psöxksisçksisod

      Sil
    6. Çok sevinirim ^^ yorum görürsem çok sevinirim cidden yakınlarda sevdiğim bir şarkıcı ve bazı diziler hakkında yine yazmayası düşünüyorum, en son Binggoo'yu yazdım, iki bölümlük bir mini dizi. Tavsiye ederim. ^^^

      Sil
    7. kendini çok yorma diziyi de izleyeceğim öneri için teşekkürlerr~

      Sil
  2. Bir ahgase olarak yorumum; öncelikle o kadar çok showları ve katıldıkları programlar var ki 3 senedir sürekli izlememe rağmen bitiremedim -ama bitirmek istemiyorum çünkü o kadar komikler ki tekrar tekrar izliyorum-. Ben çoğu şarkılarını çok seviyorum ama sevip sevmemek hakkın tabii ki. Bu arada sen ahgase olmuşsun haberin yok, kendimden biliyorum bağımlılığın ilk aşaması bu 😂 herhangi bir sorun olursa got7 hakkında sorabilirsinn ya da en komim got7 videoları hakkında bilgilendirebilirim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok teşekkür ederim yorum için, genelde birileri okudu mu bir şeyler yazdı mı diye bakarım, pek mesaj gelmiyor diye kontrol etmemistim, tam da bugün yazmışsınız, :") teşekkür ederim tekrardan. Ya şarkılarında ilgimi çekmeyen içime sinmeyen kısımlar oluyor vs, şarkilarinin daha çok beğenseydim 4/4 olurdu... ama Encore'u beğendim, (nakarat bir tik daha farklı mi olsaydı desem de) ve Superman şarkısını keşfettim o da epey içime sindi, hala sıkıldıkça dinlerim. :") favorim o oldu sanırım... Hard Carry 1. sezon 2. sezon vs ilgimi çekmişti ama kısa kısa bölümleri izlemistim sadece, bir de Tourlog var gezi programı niyetine bakarım diyordum... ^^ canım sıkılırsa yine bit onlara bakarım belki ileride. Ahgase miyim değilim bence ama üç yazı yazdım bir tane powerpoint sunusu hazırladım djjdjd (kimse beni sorgulamasın cidden...)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bir de şimdilerde eski dizilere baktım, birden aklıma esti, ertelediğim ya da yarım bıraktığım diziler, My Girlfriend is a Gumiho, soundtrack'ı o kadar güzel olmasa sevmezdim sanırım, diğeri de Heartstrings. Biraz detaylı yazacağım onlar hakkında da. ^^ Belki ilginizi çeker diye söyleyeyim dedim, şarkılardan da devam etmek istiyorum bakalım... 2pm, eski gruplar, ya da sadece sevdiğim şarkılar vs. bir şarkı bırakayım:
      https://youtu.be/UwuAPyOImoI taeyang/eyes, nose, lips

      Sil
    4. Bahsettiğim dizilerin sondtracklarını epey beğendim cidden, onlara da bakın bence. ^^

      Sil
    5. Karışık playlist ekledim son yazıma, beklerim. ^^

      Sil

Yorum yaptığınız için şimdiden teşekkür ederim. :')

From 9 to 5 / Japon Romantik Komedi (?) Dizisi

  From 9 to 5 adı itibari ile bir ofis komedisi çağrıştırıyor, öyle olduğunu düşünüyordum.  (Posterini görmemiştim tabi, baksanıza şuna : ( ...