20 Mayıs 2023 Cumartesi

Love Letter Film Yorumu (1995), Sakın İzlemeyin ama Lütfen Okuyun ve Sihirli Annem

 Love Letter, 1995

keşke izlemeseydim dediğim 1995 yapımı romantik/dramatik film. yani 1.5 2 hızda izledim temposu düşük. mekanlar fena değil gibi, karlı romantik bir atmosfer falan belki ilginizi çeker. ama hikayesi.... kocaman bir hayır alıyor benden. beklentim daha yüksekti. klasiklerden sayılır mi bilmiyorum ama adını hep duydugum bir filmdi. daha iyisini bekliyordum. izlemek istememe nedenim duygusalli yavaş tempolu film izlememe istegim olabilir ama senaryo berbat bence . spoiler: (bu arada o kadar anlatılacak bir şey yok filmde, bomboş film ama ben uzatarak yaziyorum) cidden bomboş film.




(Sevdiğim tek sahneler bunlardı. Bu arada bu afişte Çince şeyler yazıyor ama film Japonya yapımı)



Özet isteyenler için, genel konu bu : (SPOILER eser miktarda içerebilir ama film konusu yani, neyse ön uyarı)





Fimle ilgili bir şeyleri mi kaçırıyorum diyorum ama sembol falan okurum, hatta zorlama da olsa yorum yaparım, bunu olduramadım. Ve hikayeyi izlemesi keyifli değildi. Neyse, başlayalım:


Önce iyi şeyler, çok az var zaten:

.1. ortaokul yıllarını sevdim. oradaki kız da çok güzeldi bence. (ama inanın değmez, benimki abdurrahman çelebi olayı. gençlik işi severseniz direkt eğlenceli bir romcom açarsınız zaten)



2. kar sahneleri, ve bazen "cozy" bir atmosfer var gibiydi. ama daha çok arabesk sahneleri hatırlıyorum ben ve yine değmez... Kar teması seviyorsanız "Binggoo" adlı diziyi izleyebilirsiniz, blogumda yorumu mevcut. 
 




Şimdi Negatif Yanlar ve Spoilerlar Tabi Ki 

.filmdeki iki kadına farklı isimlerle seslenildiginde şaşırdım... ama ikisinin aynı oyuncu olduğu belliydi yani anlamayanlar nasıl anlamamış anlamadım jdjdj ben iseaynı karakter sandım iki karakteri uzun süre boyu. ısimleri mi yanlış duyuyorum bir şeyler oturmuyor? bu replik ne alaka vs derken ancak daha net açıklanınca anladım. film çok belirsiz hissettirdi uzun süre boyunca. kocaaman bir eksi. sebebi neydi ki?

yahu hikaye neden ikiz gibi olan iki karakter olayını kullanmış bir kere? neyin metaforu bu? ne alaka? evlatlık mi verilmisler? paralel hayat senaryosu falan olsaydı bari. ama hikaye komple saçmalık ve her şeyi uçuk kaçık. bile isteye saçma bir noktadan çıkmışlar .o iki kız ikiz gibi olmasaydi ne fark ederdi? saçları bile aynıydı mesela sanırım, ortaokul zamanı hariç. yönetmenin amacı neydi?



.ve erkek olan ıtsuki'ye çok kızdım... yahu ne alaka birebir aynı görünümdeki bir kızla birlikte olursun? bu aşk değil iğrenç bir şey? 
. erkek ıtsuki'nin hiçbir olayı yok ya, dümdüz durmuş öyle odun gibi. öldüğüne uzulemiyoruz bile. tanısak etsek üzülürdüm  belki. ama bu karakterle zor. :( iğrenç bir şey yaptığı. o yuzden yas sureci de umrumda olamıyor mesela. hiç hazzetmedim cidden, itsuki sana iki çift lafım var!!


                                  (akşamüstü güneşi, severim, o yüzden ekledim)
. bu hikâyede sadece kadın olan ıtsuki'yi bir tik beğendim üzüldüm neyse artık. falsolu degildi en azından.

. sahneler çok yavaş. cok çok yavaş. klasik müzik sahneleri vs hoşuma gitmedi.

. gözlüklü çocuk de ne alaka ya sevemedim ama en enerjik tipleme oydu. liseli gibi durmuyordu tipi yaşlı adam gibiydi. o adamın misyonu neydi mesela? hikayenin bütününe çok anlamlı bir katkısı oldu mu?



. sonunda da kız kitaba baktı çizilmiş resmini gördü aaa ne mutlu! yıllar sonra fark etti bu mu yani? off berbat bir fikir ya. keşke detaylı özetini falan okusaymışım. izlemezdim.


. yaşlı adam animelerde gördüğüm yaşlı adam tiplemesine benziyordu. komik figürler olur ya.
. hiroko çok miymiydi en çok onu sevmedim erkek itsuki'den sonra. ama en en çok erkek ıtsuki kimse
 onunla yarışamaz.
. başka mantıklı bir olayı olmalıydı ya filmin, benim dediğim paralel hayat hikayesi çok daha iyi olurmuş. ben mektupları gecmisten geleceğe vs gidiyor sanmistim. lake house gibi.
.filmde en sevdiğim olay ortaokul yıllarıydı. tatlı ve anlasilir kısımlar oradaydi. erkek olan dümdüz çocuk odun da olsa böyle tatlı sahneler seviyorum özlemişim. o kız ortaokul yıllarında o sac modeliyle çok güzelmiş bence.



. filmin sonunda ortaokuldaki kadın itsuki, hiroko'nun hayal gücü olsa daha mantıklı olurmuş. her şey tuzluk olsa yine her şey daha iyi olurmuş.

. neden kadın karda dağa karşı "nasilsin" diyip durdu. niloya'nin tospik'le diyalogu gibi. öncesi olmadığı için etkilenmedim. hasta kız da ne alaka? onunla mi ilgili? yine bağlamadılar. ben olsam o kütüphaneci kadını onun gelecek versiyonu falan da yapabilirdim.



. lise yıllarını görmediğimiz için kızgınım. lisede neden itsuki hiroko'yu sevmis görmeliydik.
. sacmalar saçması detaylandirilmayan bence düzgünce yazılmayan bir senaryoya sahip bir film.

. o kese kağıdı ile bisiklet sahnesi için izlemeyi düşünüyordum, atmosfer karlar vs vs ama asla değmezmiş. (ve o kese kağıdı sahnesini cidden çok ama çok beğenmiştim ilk gördüğümde) (tamam az biraz abarttım neyse)
     





Okuyunca ne güzel hemencecik okunuyor ya, sadece resimleri ayarlamak saatlerimi aldı neyse olsundu. Aylar önce izlediğim filmi ancak yazabildim, aslında farklı konularda yazmak istiyorum olsundu. Evet.  
Sevgiler. 
 Bu sefer allahtan boş boş oturmadım bilgisayarda, Sihirli Annem izliyordum... Şu an bu çalıyor:
sihirli annem sahneler linke tıklayabilirsiniz. 
.Aşağıdaki bölüm de 103. bölüm, peri masalları ile ilgili. O zamanlar Sihirli Annem yasaklansın diyen sınıf öğretmenleri ve veliler vardı bilmem hatırlar mısınız, senarist ona istinaden mi böyle bir bölüm yazmış merak ettim. Harry Potter ve Şirinler referansları güzeldi: 

Ben bu yıl daha çok Selena ve Acemi Cadı izledim o ayrı... :D Saçma olabilir ama üzerine yazasım bile var cidden ,çok izledim bu yıl çünkü. Neyse. 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için şimdiden teşekkür ederim. :')

From 9 to 5 / Japon Romantik Komedi (?) Dizisi

  From 9 to 5 adı itibari ile bir ofis komedisi çağrıştırıyor, öyle olduğunu düşünüyordum.  (Posterini görmemiştim tabi, baksanıza şuna : ( ...