7 Ekim 2020 Çarşamba

psikoloğa gideceğim ama hangi birine, nasıl seçim yapılır, başımıza neler gelebilir

 :D 

küçük bir iç döküş: 

Ağlanacak hale gülmek... Ben yine dertleşiyorum biraz da bilgi vereceğim.

Bilgi vermeden önce ben de psikoloji okuyorum, sadece duyumlarım üzerine değil her şey, kendi yaşadığım kişisel tecrübelerden de bahsedeceğim: 



Psikolog ihtiyacım var ama hangi birine gideceğim, nasıl seçim yapacağım... Gerçekten bilemiyorum. Yaşadığım yerde o kadar da seçenek yok aslında ama artık online terapi yapmaya başlayan psikologlar var, seçeneklerim çoğaldı ama bilemiyorum altan... Farklı şehirlerden psikologlarla da görüşebilirim hani ama seçeneğim çok olursa şoka giriyorum ben... Bir de banka hesabıyla falan uğraşmak zor olacak benim için sanırım. Nispeten özgeçmişi iyi gözüken iki psikolog terapist buldum bu şehirde, sanırım onlara gideceğim. :(

Online terapi çok iyi bir seçenek aslında, benim görüştüğüm bir psikolog tercih etmiyordu, taşınmak zorundaydık, ayrıldım. Burada da doğru düzgün psikolog bulamayınca kaldı öyle. 

Devlete de gittim, gitmedim değil ama kendini geliştirmeyen insanlar var genelde orada da, öyle otururlar sadece, terapi yapabilenine denk gelmedim, üç dört kere denedim. Şansınıza iyi olana da denk gelebilirsiniz belki tabi, ama kendinizi hazırlayın. 

Hani nasıl seçeceğime dair fikirlerim var ama karakterimden dolayı kararsızım sadece, biraz size de yardımcı olayım: 

Psikolog nasıl seçilir 

Biliyorsunuzdur bence ama, özgeçmişine bir bakın, hangi okulda lisans, hangi okulda yüksek lisans almış. Yüksek lisans almış olmasına dikkat edin. bunun haricinde sertifika programlarına katılmış psikologlar da oluyor ama tek başına yeterli olmadığı da söyleniyor, yine de iyi bir sertifika programına katılmışsa telafi edebilir belki. Hakan Türkçapar'dan bilişsel davranışçı terapi (BDT) mesela ya TPD onaylı bir program olabilir.  Süpervizyon alması da önemli. Bir de özgeçmişini ve fotoğrafını yayınlamayanlar var ne desem bilemiyorum... Güven vermiyor zaten, uzak duruyorum. Bu arada bence diplomalarını fotoğraflamaları bile lazım siteye. Uzmanlık alanlarına da bakabilirsiniz. Bence mesela daha çok çocuklarla çalışmış birine, terapi eğitimi almış olsa da o kişi, asıl uzmanlık alanı çocuklar gibi gözüküyorsa gitmeyin, ya da ilk seçenek olarak görmeyin yetişkinseniz eğer. 

Hiwell Online Psikolojik Danışmanlık ve Online Terapi (yemin ederim reklam değil)

Buna yeni denk geldim, reklam gibi oldu ama sizi temin ederim değil, yeni denk geldim ve güvenilir duruyor. Online psikolojik danışma hizmeti veriyorlar. Kadrosu çok kalabalık değil, eğitimleri yeterli gibi gözüküyor, ama bir 'vaovv' olmadım, daha bir dolu özgeçmiş gördüm çünkü ama onlar da çok yoğundu gerçi. Bir de takıntılarım var, kadın olsun istiyorum mesela, evet cinsiyetçilik, çok çok genç olmasın istiyorum falan, hepsi bir arada olmuyor... Yine de reklamını yapayım dedim. Bilkent, Boğaziçi gibi okullardan mezunlar görebilirsiniz. İlk danışmanlık seansı ücretsiz, bu avantajlı gelmişti, bahsedeyim dedim, ben birebir denemedim. Ve yine instagramda falan bir psikoloğa denk gelseniz, o kişinin takip ettiklerine bakarsanız yine denk gelebilirsiniz diğer psikologlara da. Gizem Sürenkök aklıma geldi kendisi terapi yapmıyor ama bir önerilenlere takip listesine bakabilirsiniz belki. Online terapinin faydalı olduğuna dair çalışmalar da vardı. 

İyi yorum almasına güvensek mi

Hani psikologlar hakkındaki iyi geri dönüşler de önemli, yorumlara bakmak gayet mantıklı yine de siz iyi bir tecrübe yaşamayabilirsiniz sanırım. İyice moralinizi bozacağım sizin de. : D 

Sadece birisi bundan da bahsetmişti, ve bana da doğru olabilir gibi geliyor, yüzde yüz ihtimalle hoşnut kalmayabilirsiniz. Yorumlar da belki güvenilir olmayabilir, ama siz yine de bakın tabi. :) 

İnsan korkuyor, ben korkuyorum, bence çok kişi için zor: anlatmak meselesi

En baştan her şeyi anlatmak zaten zor. Benim gibi inancınızı kaybettiyseniz hepten zor, ben yeniden de o yüzden denemedim uzun süredir, kolayca anlatırım geçecek bitecek işte dediğimde bile... Ne bileyim, çoğumuz için zor ama, bazen kendi başınıza olmuyor sanki. Siz bilirsiniz, ama çok ağır bir probleminiz olmadığında bile gidilmesi tavsiye ediliyor. 

hayal kırıklığı oluşturabilecek şeyler 

Bir de insan söyle düşünüyor: Birden kafamda ampul mü yanacak, beni ne derece etkileyebilir ki? Valla, ben de öyle düşündüm. böyle düşünüyorsanız bence zaten dediğiniz gibi inancınız biraz körelmiş benim gibi :'), anlıyorum, ne diyebilirim... Belki benim gibi daha maddeci, materyalist birisiniz, kelimelerden ya da sorulardan o kadar da etkilenmeyeceğinizi düşünüyorsunuz, ya da her şeye küstünüz, genel olarak şüpheci birisiniz belki de. Bunların hepsi ya da bazıları sizde de olabilir. Bence 'iyileşmeye ya da işe yarayacağına inanmak' önemli. Literatürde de geçer: danışan kişinin terapiden faydalanabilmesi, biraz onun buna hazır olmasına bağlıdır. Bundan neden bahsettim size, biliyorum zor ve zaten takatimiz yok belki ama kendimizi biraz inandırmaya çalışarak gidelim oraya. :')

Hep ben mi konuşacağım, sabırlı olmak: 

Belki biraz da beklentileri düşürelim, zaten ilk seansta bize nasıl bir yol çizeceğini söyler terapist, biraz sabretmek gerek sanırım. Mesela hep söylenir, ilk seansta neredeyse sadece hep ben konuştum, terapist hiç bir şey demedi, iki saniye konuştu sadece vs. Sanıyorum ki bu olabilen bir durum. 

Hatta ilk iki seans sadece seni dinleyeceğim diyen de vardı, sabırlı olmanız gerek. :') 

kişisel trajikomik anılar: 

Ben kendi başıma gelenlerden bahsedeyim kısaca, özgeçmişini detaylı inceleyemedim, en uygun ücretle oraya gidebiliyordum, özel bir hastaneye gittim. Kadın benimle sohbet eden altın günü teyzesi gibiydi, moralin bozuksa oje sür falan dedi... Hani hiç yerinde bir şey de değildi, şaka amaçlı bile söylenmez. Giderdi kendi çocuğunun problemlerinden falan bahsederdi, bir nereye düştüm ben dedim, iki seanstan sonra ayrıldım. Hani siz bu kadarına denk gelmezsiniz ama bariz böyle bir durumla karşılaşırsanız gönül rahatlığıyla kaçın. : D 

Bir tanesi iyi okullarda master yapmıştı, ama çok sert geldi tavrı üslubu, gerçi çok da değil ama çekindim. Futbol takımı direktörüne benzetti kendisini, küçük bir detay belki ama çok itici geldi, futbol hafızamda iyi kodlanmış bir şey de değil nitekim. Sürekli verilen ödevleri düzenli yapmazsam, bir ya da iki hafta ceza alacağımdan, seansa bir haftalık ara vermem gerekebileceğinden bahsetti ve tabi ki gözüm korktu. Bir de gereksiz fabl gibi bir şey anlattı. Genelde danışanlar konuşur ya, tam tersiydi hep o konuştu. Nedense kendimi cesaretlendirmeye çalışsam da devam edemedim, sonra da biraz pişman oldum. 

Bir tanesi de kendisine gitmedim de, iyi yorum alan birisiydi, ama bazı küçük dini detaylar vardı sosyal medyasında, güvenilir duruyor desem de sırf bu detaydan gitmek istemedim. Kendi tercihim, ben böyle olmaması gerektiğini düşünüyorum biraz da, herkesin daha yakın hissetmesi için. Önyargılı olmazdı belki ama... işte.

psikanaliz olmasın: 

Psikanaliz şu hepimizin adını en az bir kere duyduğu Freud'la başlıyor esasında. Çocukluk, psikoseksüel evreler vs. Psikanaliz çok uzun süren bir terapi biçimi, aylar, yıllar alabiliyor bu süreç. Ve sizin en derinlerinize girip uzun vadede sorunlarınızı daha derin bir şekilde çözdüğünü söylüyor ama çalışmalar bunu o kadar da desteklemiyor ya da günümüzde çok tercih edilmiyor bu. Hangi terapi kullanılıyor daha çok, bdt, davranışçı terapiler. Konunun uzmanı değilim yine de en kabul gören genelde tercih edilen yöntem bu, psikoloğa da daha kısa süre gitmiş oluyorsunuz, zaman tasarrufu. 

param yok. çok saçma :( 

Size kesinlikler katılıyorum, benim için de öyle. Bakmayın öyle anlattığıma. :( Ücret ödemek büyük sorun. Benim de gelir kaynağım yok, olsa bile iki yüz liradan ayda sekiz yüz lira birçoğumuz için çok çok fazla. : ( Ve genelde hakkında iyi yorum olanlar, cv'si iyi gözüken psikologların kaşesi çok yüksek. İnanın ben de bilmiyorum. Böyle olmamalıydı diyebiliyorum, bu da bir sağlık meselesi. 

Diyorlar kı, 'nelere nelere veriyorsunuz o parayı, hem sağlığınızla ilgili ödeyin işte' 

Bilmiyorum bu insanlar TC'de mi yaşıyorlar gerçekten, buna bir şey dediğimiz yok zaten, bence de sağlık meselesi, ben dertliyim zaten, yahu param olsa ben vereceğim zaten. Ama kolay mı sekiz yüz lira, sekiz yüz. :( Asgari ücret ya da onun bir tık üstüne çalışılmıyor mu, çok kişi için çok para bu. 

Neyse üniversitedeyseniz, oradaki danışma merkeziyle görüşmeye çalışın, onda da sıra sorunu olabiliyor, bu arada devlette de çok geç randevu veriyorlardı, bir aya neler neler olur... Bir ay ne demek. :( 

Ya da çekinmeden, zor da olsa öğrenciyim hani indirim  yapabiliyor musunuz diyin, sanırım böyle yapan, yardımcı olmak adına seans ücretinde indirime giden psikologlar var.

 Umarım daha iyi hissedersiniz, özellikle bazı dönemlerde çok acil ve kötü koşullarda kalabiliyor insan, hemen ulaşabilirsiniz umarım birilerine. 

Okuyanlara teşekkür ederim, iyi hissetmenizi, ne demekse :d, diliyorum. Ya daha normal, panikliler anlar beni. Size iyi gelebilecek kelimeleri bulabilmeyi isterdim. 

Sevgiyle. 🌺

Size şarkı bırakayım: 






1 yorum:

  1. Kısacık yazı bu vjfdhkj yemin ederim yazarken daha uzun geliyor insana.

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için şimdiden teşekkür ederim. :')

From 9 to 5 / Japon Romantik Komedi (?) Dizisi

  From 9 to 5 adı itibari ile bir ofis komedisi çağrıştırıyor, öyle olduğunu düşünüyordum.  (Posterini görmemiştim tabi, baksanıza şuna : ( ...